!css

Podepisujte s námi digitálně

csm_digi_sign_f8e297ddf5.jpg

Podpis kdykoliv a bezpečně

Celý proces probíhá on-line v zabezpečené aplikaci DIGISIGN. Nemusíte chodit na poštu ani nic skenovat a posílat e-mailem. Stačí vám počítač či telefon a podepisovat můžete doma, na chatě i v zahraničí, brzy ráno i pozdě večer. Prostě kdy máte čas vy. Žádný doklad totožnosti nám už předkládat nemusíte.

Údaje pro identifikaci nám poskytne vaše banka, přičemž celý proces je ochráněn a zabezpečen stejně jako vaše peníze v bance. Používání bankovní identity je pro vás zdarma.

Náš postup digitálního podpisu je jednoduchý

1. Na váš e-mail z adresy „service=digisign.org@mail.digisign.org“ přijde zpráva s odkazem na dokumenty k podpisu.

digi_sign_mail.jpg

Tento e-mail můžete použít i pro komunikaci s vaším obchodníkem ve SGEFu.

2. V těle e-mailu klikněte na tlačítko „Přejít k dokumentům“. Budete přesměrováni na uvítací obrazovku, po stisknutí tlačítka „Začít s ověřením“ budete přesměrováni na BankID, kde si vyberete svoji banku. Po odsouhlasení předání vašich osobních údajů za účelem splnění povinnosti AML zákona se vám zobrazí dokumenty k podpisu, které už budou opatřeny prvním podpisem za SGEF. Tímto jsme zajistili, že dokument si může zobrazit pouze oprávněná osoba.

xy

3. Námi předložená obálka může obsahovat více dokumentů k podpisu. Je třeba si každý dokument zobrazit, prostudovat a následně umístit podpis do modrého rámečku. Každý dokument je nutné podepsat jednotlivě.

Jak na to? Nalevo se zobrazí menu s přehledem předložených dokumentů a informací, zda je pro dokument požadován podpis. Nejjednodušší způsob je kliknout v navigačním menu na pole „Podepsat“ u každého dokumentu a poté kliknutím potvrdit podpis v místě modrého rámečku.

digi_sign_dokumenty_k_podpisu.jpg

4. Po podpisu na posledním dokumentu proces dokončete tlačítkem „Ověřit a dokončit“.

digi_sign_overit_dokoncit.jpg

5. Potvrzením podpisu tlačítkem Pokračovat budete opět přesměrováni na BankID, čímž dokumenty finálně podepíšete. Pokud vše proběhlo v pořádku, zobrazí se vám potvrzení nebo budete přesměrováni na další smlouvu k podpisu.

6. Ve SGEFu se o vašem podpisu dozvíme obratem. Jakmile ověříme všechny podpisy všech protistran, dokumenty potvrdíme naším druhým podpisem a na váš e-mail zašleme odkaz k jejich stažení. E-mail vám přijde ze stejné adresy jako výzva. Podepsané dokumenty jsou ve formátu pdf/A, všechny podpisy najdete na konci dokumentu, na tzv. podpisovém archu. Teprve připojením našeho druhého podpisu se dokumentace stává platnou.

7. Dokumenty si stáhněte a pošlete je tam, kde se o ně starají (účtárna, správa smluv atd.). Nebo jim jen přepošlete náš e-mail s odkazem ke stažení. K případnému stažení již není potřeba žádná autorizace.
 

Potřebujete schválit dokumentaci schvalovatelem před podpisem smlouvy?

Pro SGEF to není problém. Celý proces probíhá on-line v zabezpečené aplikaci DigiSign. Více informací najdete v přiloženém návodu [pdf].

__________________________________________________________________________________

Bankovní identitou se prokážete snadno a rychle

Bankovní identita je zákonem uznaný prostředek pro elektronickou identifikaci (Zákon č. 49/2020 Sb. „O bankovní identitě“), tedy něco jako digitální občanka. Je to snadný a rychlý způsob, jak ověřit, že vy jste opravdu vy. Pokud používáte internetové bankovnictví, už ji vlastně máte, protože než jste dostali přihlašovací údaje, banka ověřila vaši totožnost pomocí osobních dokladů. Díky tomu si banka spojí, že pod určitými údaji se přihlašujete vy, a rozpozná vaši identitu.

Díky bankovní identitě můžete komunikovat se státní správou i se soukromými společnostmi, pokud ji využívají. Jsou to například pojišťovny, finanční instituce nebo operátoři.

Bankovní identitu aktuálně poskytují tyto banky:

x

Banka CREDITAS a UniCredit Bank zatím umožňují využití bankovní identity pouze do portálů státní správy.

Svým klientům plánuje nabídnout bankovní identitu také mBank.

Více o bankovní identitě nebo elektronickém podepisování se dozvíte zde: